Sport en Nederlandse Loterij, een ware #WinWin
Nederlandse Loterij omarmt haast vanzelfsprekend de NOC*NSF Nationale Sportweek. De week waarin sportland Nederland zich inspant om zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen en de sport te vinden die bij hen past, sluit vrijwel naadloos aan bij wat Nederlandse Loterij wil bewerkstelligen met haar ondersteuning van de sport. Sport doet iets met je, dat ervaart iedereen die in beweging komt. Wat dat precies is, hebben NOC*NSF en Nederlandse Loterij samen met een team van woordkunstenaars onder woorden gebracht in een ode aan de sport tijdens de NOC*NSF Nationale Sportweek.
Nederlandse Loterij is er voor de gehele Nederlandse sport. Voor topsport, maar zeker ook voor breedtesport. Haar ondersteuning van de sport, onder andere via de jaarlijkse afdracht, is immers gebaseerd op een heldere ambitie: Nederland gezonder en gelukkiger maken. Met de #WinWin-campagne die in 2021 in het leven werd geroepen, wordt heel duidelijk wat er door ondersteuning van Nederlandse Loterij zoal mogelijk is op sportgebied in Nederland.
Nederland heeft met zijn bonden, verenigingen, sporters, de vele vrijwilligers en NOC*NSF een uniek en ongeëvenaard sportlandschap. Dat in combinatie met Nederlandse Loterij als hoofdsponsor, is dé WinWin voor de Nederlandse sport. Met de #WinWin-campagne tonen bonden via hun eigen (social)mediakanalen op herkenbare wijze wat zij, met steun van NOC*NSF en Nederlandse Loterij, hebben kunnen doen voor iedereen die wil sporten. Ze zeggen iets over hún WinWin.
Een belangrijke WinWin in de campagne na corona is mogen + kunnen. Competities en evenementen mogen weer en met steun van NOC*NSF en Nederlandse Loterij kunnen bonden dat ook weer realiseren voor hun sporters. Bovendien zijn binnen de #WinWin-campagne enkele concrete doelen benoemd waar Nederlandse Loterij op inzet, zoals 15 procent meer mensen met een beperking laten genieten van sport en het aantal jeugdtrainers met 20 procent laten groeien. Zo draagt Nederlandse Loterij wezenlijk bij aan de missie om meer mensen meer in beweging te krijgen.





met onze toffe aftermovie
het voorwoord
in onze trotse Hostcity’s
tijdens de Wintersport Experience
in Gemeente Huizen
bij AV Spirit
in Provincie Drenthe
tijdens de 10@10 Challenge
tijdens de BeActive Night
met de #WinWin campagne
met de gezonde generatie
Terugblik NOC*NSF Nationale Sportweek




Sport en Nederlandse Loterij, een ware #WinWin
Nederlandse Loterij omarmt haast vanzelfsprekend de NOC*NSF Nationale Sportweek. De week waarin sportland Nederland zich inspant om zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen en de sport te vinden die bij hen past, sluit vrijwel naadloos aan bij wat Nederlandse Loterij wil bewerkstelligen met haar ondersteuning van de sport. Sport doet iets met je, dat ervaart iedereen die in beweging komt. Wat dat precies is, hebben NOC*NSF en Nederlandse Loterij samen met een team van woordkunstenaars onder woorden gebracht in een ode aan de sport tijdens de NOC*NSF Nationale Sportweek.
Nederlandse Loterij is er voor de gehele Nederlandse sport. Voor topsport, maar zeker ook voor breedtesport. Haar ondersteuning van de sport, onder andere via de jaarlijkse afdracht, is immers gebaseerd op een heldere ambitie: Nederland gezonder en gelukkiger maken. Met de #WinWin-campagne die in 2021 in het leven werd geroepen, wordt heel duidelijk wat er door ondersteuning van Nederlandse Loterij zoal mogelijk is op sportgebied in Nederland.
Nederland heeft met zijn bonden, verenigingen, sporters, de vele vrijwilligers en NOC*NSF een uniek en ongeëvenaard sportlandschap. Dat in combinatie met Nederlandse Loterij als hoofdsponsor, is dé WinWin voor de Nederlandse sport. Met de #WinWin-campagne tonen bonden via hun eigen (social)mediakanalen op herkenbare wijze wat zij, met steun van NOC*NSF en Nederlandse Loterij, hebben kunnen doen voor iedereen die wil sporten. Ze zeggen iets over hún WinWin.
Een belangrijke WinWin in de campagne na corona is mogen + kunnen. Competities en evenementen mogen weer en met steun van NOC*NSF en Nederlandse Loterij kunnen bonden dat ook weer realiseren voor hun sporters. Bovendien zijn binnen de #WinWin-campagne enkele concrete doelen benoemd waar Nederlandse Loterij op inzet, zoals 15 procent meer mensen met een beperking laten genieten van sport en het aantal jeugdtrainers met 20 procent laten groeien. Zo draagt Nederlandse Loterij wezenlijk bij aan de missie om meer mensen meer in beweging te krijgen.