Terugblik

In het paralympisch dorp werkten onze TeamNL-paralympiërs aan hun laatste voorbereidingen op de wedstrijden. Bekijk door op onderstaande icoontjes te klikken een paar sfeerimpressies van het leven.

Achter de schermen in het dorp

Het is na elke Olympische Spelen telkens een hoogtepunt. De Golden Clinic op Papendal waarin de olympische medaillewinnaars een clinic doen met onze partners.

Geslaagde Golden Clinic

Op een prachtige zonnige dag niet lang na de Spelen van Tokio, was het op Papendal ook deze keer weer een mooi evenement. Met een medaillewinnaar als teamcaptain vormden de partners groepen die elk een land vertegenwoordigden. Er werd de hele dag enthousiast samen gesport, er waren diverse clinics maar ook groepsuitdagingen zoals het maken van ‘de meest originele, sportieve teamfoto’. Afsluitend was er een rondetafelsessie waarin met de sporters werd teruggekeken op Tokio en de partners vragen konden stellen aan de medaillewinnaars.

“Wat een enthousiaste reacties heb ik ontvangen! De collega’s die er woensdag bij waren en zeker ook onze klanten vonden het een unieke ervaring. Daarnaast complimenten hoe de dag was georganiseerd. Iedereen vond het perfect geregeld, met oog voor detail”

Nancy (Rabobank)

“Ik was een van de gelukkigen die de TeamNL Golden Clinic mocht bijwonen. Goed georganiseerd, prachtig weer, enthousiaste mensen, een medaillewinnaar als coach, wat wil je nog meer. Het was echt een groot feest”

Esther (Toyota)

We vroegen een aantal van onze partners en onze account-managers naar hun persoonlijke moment van de afgelopen olympische periode. Dat leverde een aantal verrassende keuzes op.

Hét Sportmoment van de Spelen

Henk Jacobs, voorzitter kernteam Missie H2:
“Het moment dat op mij de meeste impact had ligt eigenlijk ná de Olympische Spelen. Tijdens het TeamNL Olympic Festival op Scheveningen mocht ik kennismaken met onze gouden roeihelden van de dubbelvier: Lucas Uittenbogaard, Abe Wiersma, Tone Wieten, Koen Metsemakers en met Stef Broenink en Melvin Twellaar, die zilver wonnen in de dubbeltwee. Tot mijn verrassing ging het gesprek binnen enkele minuten al niet meer over hun geweldige prestaties in Tokio, maar doken ze diep in het kernthema van Missie H2: waterstof. Ik vond het enthousiasme over de energietransitie en vooral de diepgaande kennis over de rol van waterstof daarin, in één woord verbluffend. En wat mij betreft een uitnodiging om deze inspirerende watersport- en waterstofrelatie vanaf nu verder uit te bouwen.”

Mirte van de Ven, Brand Manager Campina:
“Eigenlijk hebben wij twee sportmomenten. De huldiging van Epke Zonderland na zijn terugkeer uit Tokio. Een waardig afscheid voor een topsporter van wereldklasse! En natuurlijk triatleet/handbiker Jetze Plat die maar liefst drie keer paralympisch goud heeft gewonnen. Een zeer unieke prestatie van onze Campina-ambassadeur!”

Joost Zuure, Head of sponsoring & beneficianten Nederlandse Loterij:
“Mijn sportmoment deze zomer was de estafettemedaille bij de atletiek. Als je zag hoe die meiden het mannenteam support gaven en hun medaille vierden alsof het hun eigen was. Dat was wel het ultieme team(NL)gevoel.”

Tess van Breugel, accountmanager NOC*NSF:
“De derde medaille van Sifan, de onmenselijke inspanning de ze daar heeft laten zien gaf me kippenvel en heeft me echt geëmotioneerd. En daarna bij de Paralympische Spelen; de gouden medaille van de basketballdames gaf me vooral vreugde. Die blije koppen, de beste prestatie ooit. Heerlijk!!”

Paul Holster, accountmanager NOC*NSF:
“Mijn persoonlijke sportmoment is het plankje van Matthieu van der Poel. Hij is een fenomeen, was mijn favoriet, maar kennelijk ging er toch iets mis in zijn hoofd door wellicht de druk en verwachting. Dat is voor mij echt een olympisch moment, hoewel deze wat minder is afgelopen.”

De Spelen van Tokyo 2020 zijn op grote schaal gevolgd via sociale media. Hierbij een eerste overzicht van de cijfers van onze social kanalen. Een uitgebreide rapportage volgt zodra alle gegevens binnen zijn.

Kanaal met de meeste groei en/of het meeste succes
Instagram: meeste bereik en grootste stijging volgers

Het bereik van TeamNL

Bereik alle kanalen (opgeteld)

Social:

Web:

114.113.827

114.113.827

Volgers alle kanalen (opgeteld)

Social:

352.605

138.187

104.499

6.260

13.300

83.657

6.702

Instagram:

Facebook:

Snapchat:

TikTok:

Twitter:

YouTube:

Volgers per kanaal

50+ miljoen

21+ miljoen

15+ miljoen

Instagram:

Facebook:

Twitter:

Totaalbereik per kanaal

1.121.338

5.578.991

Bezoekers:

Paginaweergaven:

Unieke bezoekers teamnl.org

612

487

OS:

PS:

Geplaatste posts tijdens OS en PS

612

487

OS:

PS:

Geplaatste posts tijdens OS en PS

We kijken terug op een fantastische sportzomer in Tokio. Die was niet mogelijk zonder de gastvrijheid van Japan. Het land dat zich ondanks alles openstelde voor alle olympische en paralympische dromen. Daarom zeggen wij: Arigato Japan. Bedankt voor deze onvergetelijke zomer 🙏

Arigato Japan! Bedankt voor deze onvergetelijke Olympische en Paralympische Spelen

Terugblik

in Tokio

Achter de schermen in het dorp

In het paralympisch dorp werkten onze TeamNL-paralympiërs aan hun laatste voorbereidingen op de wedstrijden. Bekijk door op onderstaande icoontjes te klikken een paar sfeerimpressies van het leven.

Geslaagde Golden Clinic

Het is na elke Olympische Spelen telkens een hoogtepunt. De Golden Clinic op Papendal waarin de olympische medaillewinnaars een clinic doen met onze partners.

Op een prachtige zonnige dag niet lang na de Spelen van Tokio, was het op Papendal ook deze keer weer een mooi evenement. Met een medaillewinnaar als teamcaptain vormden de partners groepen die elk een land vertegenwoordigden. Er werd de hele dag enthousiast samen gesport, er waren diverse clinics maar ook groepsuitdagingen zoals het maken van ‘de meest originele, sportieve teamfoto’. Afsluitend was er een rondetafelsessie waarin met de sporters werd teruggekeken op Tokio en de partners vragen konden stellen aan de medaillewinnaars.

“Wat een enthousiaste reacties heb ik ontvangen! De collega’s die er woensdag bij waren en zeker ook onze klanten vonden het een unieke ervaring. Daarnaast complimenten hoe de dag was georganiseerd. Iedereen vond het perfect geregeld, met oog voor detail”

Nancy (Rabobank)

“Ik was een van de gelukkigen die de TeamNL Golden Clinic mocht bijwonen. Goed georganiseerd, prachtig weer, enthousiaste mensen, een medaillewinnaar als coach, wat wil je nog meer. Het was echt een groot feest”

Esther (Toyota)

Hét Sportmoment van de Spelen

Henk Jacobs, voorzitter kernteam Missie H2:
“Het moment dat op mij de meeste impact had ligt eigenlijk ná de Olympische Spelen. Tijdens het TeamNL Olympic Festival op Scheveningen mocht ik kennismaken met onze gouden roeihelden van de dubbelvier: Lucas Uittenbogaard, Abe Wiersma, Tone Wieten, Koen Metsemakers en met Stef Broenink en Melvin Twellaar, die zilver wonnen in de dubbeltwee. Tot mijn verrassing ging het gesprek binnen enkele minuten al niet meer over hun geweldige prestaties in Tokio, maar doken ze diep in het kernthema van Missie H2: waterstof. Ik vond het enthousiasme over de energietransitie en vooral de diepgaande kennis over de rol van waterstof daarin, in één woord verbluffend. En wat mij betreft een uitnodiging om deze inspirerende watersport- en waterstofrelatie vanaf nu verder uit te bouwen.”

Tess van Breugel, accountmanager NOC*NSF:
“De derde medaille van Sifan, de onmenselijke inspanning de ze daar heeft laten zien gaf me kippenvel en heeft me echt geëmotioneerd. En daarna bij de Paralympische Spelen; de gouden medaille van de basketballdames gaf me vooral vreugde. Die blije koppen, de beste prestatie ooit. Heerlijk!!”

Paul Holster, accountmanager NOC*NSF:
“Mijn persoonlijke sportmoment is het plankje van Matthieu van der Poel. Hij is een fenomeen, was mijn favoriet, maar kennelijk ging er toch iets mis in zijn hoofd door wellicht de druk en verwachting. Dat is voor mij echt een olympisch moment, hoewel deze wat minder is afgelopen.”

We vroegen een aantal van onze partners en onze account-managers naar hun persoonlijke moment van de afgelopen olympische periode. Dat leverde een aantal verrassende keuzes op.

Mirte van de Ven, Brand Manager Campina:
“Eigenlijk hebben wij twee sportmomenten. De huldiging van Epke Zonderland na zijn terugkeer uit Tokio. Een waardig afscheid voor een topsporter van wereldklasse! En natuurlijk triatleet/handbiker Jetze Plat die maar liefst drie keer paralympisch goud heeft gewonnen. Een zeer unieke prestatie van onze Campina-ambassadeur!”

Joost Zuure, Head of sponsoring & beneficianten Nederlandse Loterij:
“Mijn sportmoment deze zomer was de estafettemedaille bij de atletiek. Als je zag hoe die meiden het mannenteam support gaven en hun medaille vierden alsof het hun eigen was. Dat was wel het ultieme team(NL)gevoel.”

Het bereik van TeamNL

De Spelen van Tokyo 2020 zijn op grote schaal gevolgd via sociale media. Hierbij een eerste overzicht van de cijfers van onze social kanalen. Een uitgebreide rapportage volgt zodra alle gegevens binnen zijn.

Bereik alle kanalen (opgeteld)

Social:

Web:

114.113.827

114.113.827

Volgers alle kanalen (opgeteld)

Social:

352.605

138.187

104.499

6.260

13.300

83.657

6.702

Instagram:

Facebook:

Snapchat:

TikTok:

Twitter:

YouTube:

Volgers per kanaal

50+ 

21+ 

15+ 

Instagram:

Facebook:

Twitter:

Totaalbereik per kanaal
(in miljoen)

1.121.338

5.578.991

Bezoekers:

Paginaweergaven:

Unieke bezoekers teamnl.org

612

487

OS:

PS:

Geplaatste posts tijdens OS en PS

Kanaal met de meeste groei en/of het meeste succes
Instagram: meeste bereik en grootste stijging volgers

Arigato Japan! Bedankt voor deze onvergetelijke Olympische en Paralympische Spelen

We kijken terug op een fantastische sportzomer in Tokio. Die was niet mogelijk zonder de gastvrijheid van Japan. Het land dat zich ondanks alles openstelde voor alle olympische en paralympische dromen. Daarom zeggen wij: Arigato Japan. Bedankt voor deze onvergetelijke zomer 🙏