nocnsf-rgb-fc.png

partners
in beeld

nocnsf-rgb-fc.png

Anneke van Zanen-Nieberg, voorzitter NOC*NSF: “Wij zijn verheugd met de afdracht die Nederlandse Loterij in 2020 aan de sport heeft kunnen doen. Ze hebben in een uitdagend jaar een sublieme prestatie geleverd ten behoeve van de sport en goede doelen.

Ook in 2020 heeft Nederlandse Loterij met deze afdracht het mogelijk gemaakt dat vooral veel jeugdsport in Nederland doorgang heeft kunnen vinden. Door deze afdracht is het ook gelukt om de voor het sportaanbod in Nederland verantwoordelijke organisaties deze moeilijke tijd te laten overleven.

Wij staan nu allemaal klaar om met sport Nederland zo snel mogelijk weer vitaal en weerbaar te maken. De samenwerking met de Gezondheidsfondsen is hier al een sprekend voorbeeld van. Er valt veel te winnen met sport. Ik wil de directie en de medewerkers van Nederlandse Loterij dan ook erg bedanken voor hun inzet. En vooral dank ik allen in Nederland die aan Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten of de Toto hebben meegedaan en hiermee een bijdrage aan de sport hebben gedaan.”

Kijk hier voor meer informatie over de afdracht van Nederlandse Loterij. Hier lees je een aantal inspirerende verhalen achter de besteding van het geld.

Zoals altijd wordt de opbrengst van Nederlandse Loterij geïnvesteerd in de samenleving. In 2020 was dat ook het geval. In totaal werd 168,5 miljoen euro afgedragen. Een deel daarvan ging naar de staat, een deel naar achttien goede doelen en 45,2 miljoen euro via NOC*NSF naar de sport in Nederland. Nederlandse Loterij krijgt daarmee de handen op elkaar van de sport.

arrow-up.png
arrow-up.png (copy)

Afdracht Nederlandse Loterij belangrijke impuls in moeilijk jaar

45,2 miljoen voor de Nederlandse sport

“Er is in een uitdagend jaar een sublieme prestatie geleverd ten behoeve van de sport”

Anneke van Zanen-Nieberg (voorzitter NOC*NSF)

3.jpg
4.jpg
8.jpg
anp-402537573.jpg
shutterstock_1084913066.jpg
nocnsf-rgb-fc.png

“In de campagne wordt nauw samengewerkt met TeamNL en de watersportbonden KNZB, KNRB en het Watersportverbond”, vertelt Henk Jacobs, voorzitter van Kernteam Missie H2, in een uitgebreid interview in Sponsorreport over de achtergronden van de campagne. “Olympische en wereldkampioenen als Marit Bouwmeester, Ferry Weertman, Kiran Badloe, Liesette Bruinsma, Ilse Paulis en Marieke Keijser laten zien dat als we nú koers kiezen, we straks met zijn allen de spetterende energie van waterstof ervaren. En dat is nodig. Want als we niet nú opschalen naar grootschalige waterstoftoepassingen, raken wij op achterstand ten opzichte van onze buurlanden, halen wij de klimaatdoelen niet en maken we onvoldoende gebruik van het nationale verdienvermogen van waterstof. Reden genoeg voor ons als waterstofconsortium om burgers, bedrijfsleven en politiek wakker te schudden.”

Lees hier het complete interview met Henk Jacobs.

Vorige maand lanceerde onze partner Missie H2 de campagne ‘Samen maken we Nederland Waterstofland’. Missie H2 – het samenwerkingsverband van Gasunie, Groningen Seaports, Remeha, Shell, Stedin Groep, Toyota en Port of Amsterdam, maakt zich sterk voor waterstof als energiebron voor onze economie. In de campagne helpen diverse sporters van TeamNL mee om Nederland te overtuigen van het nut en de noodzaak van waterstof.

arrow-up.png
arrow-up.png (copy)

TeamNL-sporters boegbeeld
campagne Missie H2

21024_missieh2_visual_per_sporter_excl_copy_surfen_1080x1080px_1920x1080px.jpg
nocnsf-rgb-fc.png

Met deze campagne willen we samen de bekendheid van de Gezonde Generatie in Nederland vergroten. We willen zorgen voor meer bewustwording van het belang van rolmodellen die support geven aan de jeugd, vooral voor de (VMBO)-jeugd die dat het meeste nodig heeft. Het is een campagne die volwassenen, zoals ouders, leerkrachten en beleidsmakers, in het hart raakt en hen uitnodigt om supporter te worden van de Gezonde Generatie. Dit kan door de jeugd – ‘de Gezonde Generatie’ – de steun en support te geven om het beste uit zichzelf te halen.

Om deze boodschap extra kracht bij te zetten hebben, we een moodfilm gemaakt. Ook zijn we een online wave gestart waarin TeamNL-sporters, 20 gezondheidsfondsen, sportbonden en veel andere rolmodellen support geven aan de #GezondeGeneratie!

Meer lezen over de campagne en ook supporter worden? Dat kan hier.

Op dinsdag 18 mei is de campagne #GezondeGeneratie gestart. Dit is een samenwerking tussen de Gezonde Generatie, Nederlandse Loterij en NOC*NSF.

arrow-up.png
arrow-up.png (copy)

Supporter van de #GezondeGeneratie

nocnsf-rgb-fc.png

Gazelle levert als Official Bicycle Partner van NOC*NSF sinds de Spelen van 2014 fietsen voor TeamNL. “Wij blijven de komende jaren trotse sponsor van de olympische sporters. Met de Gazelle TeamNL stadsfietsen en e-bikes kunnen zij in Tokio op een gezonde en duurzame manier makkelijk op weg naar hun trainingen en wedstrijden”, zegt Mirjam Van Coillie van Gazelle.

Pieter van den Hoogenband, chef de mission van TeamNL: “Het is mijn taak als chef de mission om er alles aan te doen om onze sporters en staf tijdens de Spelen zo goed mogelijk te faciliteren. Dat betekent ook het faciliteren van comfortabel vervoer zoals de Gazelle fietsen. Telkens blijkt maar weer dat dit een ideale oplossing is voor sporters en staf om bijvoorbeeld naar de venues te rijden. De oranje stadsfietsen en e-bikes zijn niet meer weg te denken op de Spelen. Met Gazelle hebben we hier een betrouwbare partner voor.”

Lees hier verder

Koninklijke Gazelle heeft het partnership met NOC*NSF met vier jaar verlengd. Op 12 mei overhandigde Mirjam Van Coillie, Directeur Marketing en Innovatie van Gazelle, de TeamNL Esprit C7 fiets voor Tokyo 2020 aan chef de mission Pieter van den Hoogenband en skateboardster Candy Jacobs.

arrow-up.png
arrow-up.png (copy)

Gazelle verlengt samenwerking met NOC*NSF en TeamNL

1_gazelle-teamnl-pieter-van-den-hoogenband-760.jpg
2_1108656f549b11ad86ee3032eb6bccdac421bf5d.jpg

TeamNL chef de mission Pieter van den Hoogenband (links), Mirjam Van Coillie van Gazelle en skateboarder Candy Jacobs met de TeamNL Esprit C7 fiets voor Tokyo 2020.

Pieter van den Hoogenband test alvast de TeamNL Esprit C7 fiets, terwijl Candy Jacobs een paar tricks doet op haar board.

nocnsf-rgb-fc.png

Even kort voorstellen
“Ik ben Michel Everaert, sinds 2004 werkzaam bij de Nevobo en lid van de directie, daarbinnen ben ik onder andere verantwoordelijk voor partnerships met bedrijven en overheden. Verder was ik in een ver verleden olympisch beachvolleyballer en zit ik op dit moment in het bestuur van de FIVB (wereldvolleybalbond, red.) en CEV (Europese volleybalbond, red.).”

Wat is de kracht van Nevobo?
“Volleybal is een echte teamsport waarbij samenwerken centraal staat, je moet wel als je met zes man op een veld van 9 bij 9 staat. Volleybalclubs vind je in alle dorpen en steden, met bijna 1000 clubs is de spreiding goed geregeld. Mondiaal is volleybal de grootste teamsport voor vrouwen, enerzijds leuk, maar het betekent ook dat de concurrentie enorm is. Door de sterke opkomst van beachvolleybal is volleybal een sport die twaalf maanden per jaar beoefend wordt. In de wintermaanden het traditionele volleybal in de zaal, waarna in de zomermaanden op het strand en bij steeds meer beachvolleybalclubs de zomervariant op het zand gespeeld wordt.

In hoeverre zijn jullie actief met het zoeken naar of invulling geven aan samenwerkingen met het bedrijfsleven?
“De Nevobo is een ondernemende bond, die het volleybal de laatste jaren zo ingericht heeft dat er veel marketingwaarde in de sport zit. Dat doen we bijvoorbeeld door van wedstrijden evenementen te maken en door zoveel mogelijk internationale kampioenschappen naar Nederland te halen. Daarmee kunnen we veel media-aandacht genereren. Daarnaast hebben moderne communicatiestrategie met onder meer livestreaming, veel social media en databasemarketing. Het effect daarvan zien we bijvoorbeeld terug in de kaartverkoop van onze evenementen. Ook maken maatschappelijke thema’s zoals bijvoorbeeld verantwoorde voeding onderdeel uit van onze marketingpropositie. Deze strategie sluit goed aan bij overheidspartijen, want met veel gemeenten en provincies werken we nauw en goed samen. Alhoewel wij denken dat we een goede propositie hebben voor het bedrijfsleven, zouden we best meer partners kunnen hebben. Volleyballers werken vaak in onderwijs, zorg, ict en bij de overheid en dat zien we toch ook terug bij onze partners. Op dit moment zijn we bezig met een aantal trajecten om meer bedrijven aan ons te binden, met het WK vrouwen in 2022 voor de deur lijkt het een ideaal moment om in te stappen.”

Zijn er op korte termijn grote of bijzondere acties of evenementen die we in de gaten moeten houden?
“Er komen zeker een paar bijzondere dingen aan. Eind juni wordt op het strand van Scheveningen het olympisch kwalificatietoernooi beachvolleybal afgewerkt. In augustus organiseren we voor het tweede jaar op rij ‘King of the Court’ in Utrecht, een beachvolleybal-discipline die mondiaal heel snel populairder wordt en die helemaal in Nederland ontwikkeld is. Maar het absolute hoogtepunt uit de Nederlandse volleybalgeschiedenis moet het WK vrouwenvolleybal worden, dat we in 2022 zullen organiseren in Arnhem, Rotterdam en Apeldoorn. Vooral de eerste fase van het toernooi, waarbij we in het Gelredome drie volleybalstadions bouwen, wordt een uniek sportfestijn, met daaromheen side events en een volleybalfestival zoals nooit eerder gezien. Uitleggen hoe groots en mooi dat wordt lukt niet in deze rubriek, daar hebben we een aparte partnermailing voor nodig.”

Wil je verder nog iets kwijt of onder de aandacht brengen van onze partners?
“Er is nog zoveel te vertellen, maar ik zou zeggen kom deze zomer een keer kijken bij een van onze evenementen, ik garandeer je dat het een bijzondere belevenis wordt.”

In deze rubriek maken we elke maand kennis met een van de bonden. In deze aflevering vertelt Michel Everaert over de kracht van volleybal, de ondernemingszin van volleybalbond Nevobo en de grote evenementen die de komende tijd naar Nederland worden gehaald.

arrow-up.png
arrow-up.png (copy)

Bond aan het woord: Nevobo

“Het WK vrouwenvolleybal in Arnhem, Rotterdam en Apeldoorn moet in 2022 het absolute hoogtepunt uit de Nederlandse volleybalgeschiedenis worden”

Michel Everaert (Nevobo)

1_rhf190131-wc2022_rh2_70992.jpg
2_rhf200910-kingcourt_1rh2808.jpg
3_ahoy_publiek_ek-2015-10-03-rh.jpg

Michel Everaert

De eerste editie van ‘King of the Court’ in 2020

Een bomvol Ahoy tijdens het EK voor vrouwen in 2015.

Foto: fotohoogendoorn.nl

Foto: fotohoogendoorn.nl

Foto: fotohoogendoorn.nl

Foto: fotohoogendoorn.nl

partners
in beeld

nocnsf-rgb-fc.png (copy1)
arrow-up.png (copy4)
nocnsf-rgb-fc.png (copy2)

Zoals altijd wordt de opbrengst van Nederlandse Loterij geïnvesteerd in de samenleving. In 2020 was dat ook het geval. In totaal werd 168,5 miljoen euro afgedragen. Een deel daarvan ging naar de staat, een deel naar achttien goede doelen en 45,2 miljoen euro via NOC*NSF naar de sport in Nederland. Nederlandse Loterij krijgt daarmee de handen op elkaar van de sport.

Anneke van Zanen-Nieberg, voorzitter NOC*NSF: “Wij zijn verheugd met de afdracht die Nederlandse Loterij in 2020 aan de sport heeft kunnen doen. Ze hebben in een uitdagend jaar een sublieme prestatie geleverd ten behoeve van de sport en goede doelen.

Ook in 2020 heeft Nederlandse Loterij met deze afdracht het mogelijk gemaakt dat vooral veel jeugdsport in Nederland doorgang heeft kunnen vinden. Door deze afdracht is het ook gelukt om de voor het sportaanbod in Nederland verantwoordelijke organisaties deze moeilijke tijd te laten overleven.

Wij staan nu allemaal klaar om met sport Nederland zo snel mogelijk weer vitaal en weerbaar te maken. De samenwerking met de Gezondheidsfondsen is hier al een sprekend voorbeeld van. Er valt veel te winnen met sport. Ik wil de directie en de medewerkers van Nederlandse Loterij dan ook erg bedanken voor hun inzet. En vooral dank ik allen in Nederland die aan Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten of de Toto hebben meegedaan en hiermee een bijdrage aan de sport hebben gedaan.”

Kijk hier voor meer informatie over de afdracht van Nederlandse Loterij. Hier lees je een aantal inspirerende verhalen achter de besteding van het geld.

45,2 miljoen voor de Nederlandse sport

Afdracht Nederlandse Loterij belangrijke impuls in moeilijk jaar

shutterstock_1084913066.jpg
8.jpg
4.jpg
3.jpg

“Er is in een uitdagend jaar een sublieme prestatie geleverd ten behoeve van de sport”

Anneke van Zanen-Nieberg (voorzitter NOC*NSF)

arrow-up.png (copy4)

TeamNL-sporters boegbeeld
campagne
Missie H2

nocnsf-rgb-fc.png (copy2)

Vorige maand lanceerde onze partner Missie H2 de campagne ‘Samen maken we Nederland Waterstofland’. Missie H2 – het samenwerkingsverband van Gasunie, Groningen Seaports, Remeha, Shell, Stedin Groep, Toyota en Port of Amsterdam, maakt zich sterk voor waterstof als energiebron voor onze economie. In de campagne helpen diverse sporters van TeamNL mee om Nederland te overtuigen van het nut en de noodzaak van waterstof.

“In de campagne wordt nauw samengewerkt met TeamNL en de watersportbonden KNZB, KNRB en het Watersportverbond”, vertelt Henk Jacobs, voorzitter van Kernteam Missie H2, in een uitgebreid interview in Sponsorreport over de achtergronden van de campagne. “Olympische en wereldkampioenen als Marit Bouwmeester, Ferry Weertman, Kiran Badloe, Liesette Bruinsma, Ilse Paulis en Marieke Keijser laten zien dat als we nú koers kiezen, we straks met zijn allen de spetterende energie van waterstof ervaren. En dat is nodig. Want als we niet nú opschalen naar grootschalige waterstoftoepassingen, raken wij op achterstand ten opzichte van onze buurlanden, halen wij de klimaatdoelen niet en maken we onvoldoende gebruik van het nationale verdienvermogen van waterstof. Reden genoeg voor ons als waterstofconsortium om burgers, bedrijfsleven en politiek wakker te schudden.”

Lees hier het complete interview met Henk Jacobs.

21024_missieh2_visual_per_sporter_excl_copy_surfen_1080x1080px_1920x1080px.jpg
arrow-up.png (copy4)

Supporter van de #GezondeGeneratie

nocnsf-rgb-fc.png (copy2)

Op dinsdag 18 mei is de campagne #GezondeGeneratie gestart. Dit is een samenwerking tussen de Gezonde Generatie, Nederlandse Loterij en NOC*NSF.

Met deze campagne willen we samen de bekendheid van de Gezonde Generatie in Nederland vergroten. We willen zorgen voor meer bewustwording van het belang van rolmodellen die support geven aan de jeugd, vooral voor de (VMBO)-jeugd die dat het meeste nodig heeft. Het is een campagne die volwassenen, zoals ouders, leerkrachten en beleidsmakers, in het hart raakt en hen uitnodigt om supporter te worden van de Gezonde Generatie. Dit kan door de jeugd – ‘de Gezonde Generatie’ – de steun en support te geven om het beste uit zichzelf te halen.

Om deze boodschap extra kracht bij te zetten hebben, we een moodfilm gemaakt. Ook zijn we een online wave gestart waarin TeamNL-sporters, 20 gezondheidsfondsen, sportbonden en veel andere rolmodellen support geven aan de #GezondeGeneratie!

Meer lezen over de campagne en ook supporter worden? Dat kan hier.

arrow-up.png (copy4)

Gazelle verlengt samenwerking met NOC*NSF en TeamNL

nocnsf-rgb-fc.png (copy2)

Koninklijke Gazelle heeft het partnership met NOC*NSF met vier jaar verlengd. Op 12 mei overhandigde Mirjam Van Coillie, Directeur Marketing en Innovatie van Gazelle, de TeamNL Esprit C7 fiets voor Tokyo 2020 aan chef de mission Pieter van den Hoogenband en skateboardster Candy Jacobs.

Gazelle levert als Official Bicycle Partner van NOC*NSF sinds de Spelen van 2014 fietsen voor TeamNL. “Wij blijven de komende jaren trotse sponsor van de olympische sporters. Met de Gazelle TeamNL stadsfietsen en e-bikes kunnen zij in Tokio op een gezonde en duurzame manier makkelijk op weg naar hun trainingen en wedstrijden”, zegt Mirjam Van Coillie van Gazelle.

Pieter van den Hoogenband, chef de mission van TeamNL: “Het is mijn taak als chef de mission om er alles aan te doen om onze sporters en staf tijdens de Spelen zo goed mogelijk te faciliteren. Dat betekent ook het faciliteren van comfortabel vervoer zoals de Gazelle fietsen. Telkens blijkt maar weer dat dit een ideale oplossing is voor sporters en staf om bijvoorbeeld naar de venues te rijden. De oranje stadsfietsen en e-bikes zijn niet meer weg te denken op de Spelen. Met Gazelle hebben we hier een betrouwbare partner voor.”

Lees hier verder

1_gazelle-teamnl-pieter-van-den-hoogenband-760.jpg

TeamNL chef de mission Pieter van den Hoogenband (links), Mirjam Van Coillie van Gazelle en skateboarder Candy Jacobs met de TeamNL Esprit C7 fiets voor Tokyo 2020.

2_1108656f549b11ad86ee3032eb6bccdac421bf5d.jpg

Pieter van den Hoogenband test alvast de TeamNL Esprit C7 fiets, terwijl Candy Jacobs een paar tricks doet op haar board.

arrow-up.png (copy4)

Bond aan het woord: Nevobo

nocnsf-rgb-fc.png (copy2)

In deze rubriek maken we elke maand kennis met een van de bonden. In deze aflevering vertelt Michel Everaert over de kracht van volleybal, de ondernemingszin van volleybalbond Nevobo en de grote evenementen die de komende tijd naar Nederland worden gehaald.

Even kort voorstellen
“Ik ben Michel Everaert, sinds 2004 werkzaam bij de Nevobo en lid van de directie, daarbinnen ben ik onder andere verantwoordelijk voor partnerships met bedrijven en overheden. Verder was ik in een ver verleden olympisch beachvolleyballer en zit ik op dit moment in het bestuur van de FIVB (wereldvolleybalbond, red.) en CEV (Europese volleybalbond, red.).”

1_rhf190131-wc2022_rh2_70992.jpg

Foto: fotohoogendoorn.nl

Michel Everaert

Wat is de kracht van Nevobo?
“Volleybal is een echte teamsport waarbij samenwerken centraal staat, je moet wel als je met zes man op een veld van 9 bij 9 staat. Volleybalclubs vind je in alle dorpen en steden, met bijna 1000 clubs is de spreiding goed geregeld. Mondiaal is volleybal de grootste teamsport voor vrouwen, enerzijds leuk, maar het betekent ook dat de concurrentie enorm is. Door de sterke opkomst van beachvolleybal is volleybal een sport die twaalf maanden per jaar beoefend wordt. In de wintermaanden het traditionele volleybal in de zaal, waarna in de zomermaanden op het strand en bij steeds meer beachvolleybalclubs de zomervariant op het zand gespeeld wordt.

In hoeverre zijn jullie actief met het zoeken naar of invulling geven aan samenwerkingen met het bedrijfsleven?
“De Nevobo is een ondernemende bond, die het volleybal de laatste jaren zo ingericht heeft dat er veel marketingwaarde in de sport zit. Dat doen we bijvoorbeeld door van wedstrijden evenementen te maken en door zoveel mogelijk internationale kampioenschappen naar Nederland te halen. Daarmee kunnen we veel media-aandacht genereren. Daarnaast hebben moderne communicatiestrategie met onder meer livestreaming, veel social media en databasemarketing. Het effect daarvan zien we bijvoorbeeld terug in de kaartverkoop van onze evenementen. Ook maken maatschappelijke thema’s zoals bijvoorbeeld verantwoorde voeding onderdeel uit van onze marketingpropositie. Deze strategie sluit goed aan bij overheidspartijen, want met veel gemeenten en provincies werken we nauw en goed samen. Alhoewel wij denken dat we een goede propositie hebben voor het bedrijfsleven, zouden we best meer partners kunnen hebben. Volleyballers werken vaak in onderwijs, zorg, ict en bij de overheid en dat zien we toch ook terug bij onze partners. Op dit moment zijn we bezig met een aantal trajecten om meer bedrijven aan ons te binden, met het WK vrouwen in 2022 voor de deur lijkt het een ideaal moment om in te stappen.”

Zijn er op korte termijn grote of bijzondere acties of evenementen die we in de gaten moeten houden?
“Er komen zeker een paar bijzondere dingen aan. Eind juni wordt op het strand van Scheveningen het olympisch kwalificatietoernooi beachvolleybal afgewerkt. In augustus organiseren we voor het tweede jaar op rij ‘King of the Court’ in Utrecht, een beachvolleybal-discipline die mondiaal heel snel populairder wordt en die helemaal in Nederland ontwikkeld is. Maar het absolute hoogtepunt uit de Nederlandse volleybalgeschiedenis moet het WK vrouwenvolleybal worden, dat we in 2022 zullen organiseren in Arnhem, Rotterdam en Apeldoorn. Vooral de eerste fase van het toernooi, waarbij we in het Gelredome drie volleybalstadions bouwen, wordt een uniek sportfestijn, met daaromheen side events en een volleybalfestival zoals nooit eerder gezien. Uitleggen hoe groots en mooi dat wordt lukt niet in deze rubriek, daar hebben we een aparte partnermailing voor nodig.”

Wil je verder nog iets kwijt of onder de aandacht brengen van onze partners?
“Er is nog zoveel te vertellen, maar ik zou zeggen kom deze zomer een keer kijken bij een van onze evenementen, ik garandeer je dat het een bijzondere belevenis wordt.”

2_rhf200910-kingcourt_1rh2808.jpg

“Het WK vrouwenvolleybal in Arnhem, Rotterdam en Apeldoorn moet in 2022 het absolute hoogtepunt uit de Nederlandse volleybalgeschiedenis worden”

Michel Everaert (Nevobo)

Foto: fotohoogendoorn.nl

De eerste editie van ‘King of the Court’ in 2020

3_ahoy_publiek_ek-2015-10-03-rh.jpg

Foto: fotohoogendoorn.nl

Een bomvol Ahoy tijdens het EK voor vrouwen in 2015.