

De vastgoedondernemers zouden geen vastgoedondernemers zijn als ze niet met een scherp oog naar de locatie zouden kijken. “In ons dagelijks werk zijn we vaak bezig met gebiedsontwikkeling”, zegt Tim. “Denk bijvoorbeeld aan B.Amsterdam. Daar zaten in het verleden alleen kantoren. Tegenwoordig kun je er ook wonen, sporten en er is horeca aanwezig.”



Gedreven door de liefde voor het spel en de uitdaging een uniek evenement te organiseren
“We waren direct enthousiast en voelden dat dit het moment was waarop alles samen kwam”, zegt Paul namens Kroonenberg Groep. “Wij zijn geen sportbedrijf, maar wel enorme sportfans en weten hoe belangrijk sport binnen onze samenleving is. Alleen wilden we er wel iets bijzonders van maken.”
Gebiedsontwikkeling
De broers zochten contact met Paul Bremmer van Kroonenberg Groep en Neno Markovic van NEOO, mede-vastgoedondernemers in Amsterdam met wie ze veel zaken doen en die ook groot fan zijn van de padelsport. Daarnaast benaderden ze John van Lottum als medeoprichter van Plaza Padel en werden de bureaus Triple Double en Golazo Sports ingeschakeld voor de organisatie van het toernooi.
Nieuwe speellocaties
Om te begrijpen hoe dat zit, moeten we een paar jaar terug. Als liefhebbers van de padelsport legden Bas en Tim drie jaar geleden een eigen padelbaan aan in Amsterdam. Al snel merkten ze dat die in trek was. Bij vrienden, maar ook bij zakelijke partners. “Het is een heel laagdrempelige en sociale sport waarbij de niveauverschillen wegvallen. Het past bij veel missies en visies van bedrijven”, aldus Tim.
Toen hij via via hoorde dat de World Padel Tour nieuwe speellocaties zocht, begon het te kriebelen bij de broers Van Veggel. Hoe mooi zou het zijn als zij het grootste rondreizende padelcircus naar Nederland konden halen? Alleen was er één probleem: binnen een jaar moest alles geregeld zijn. “Dat leek in eerste instantie onhaalbaar”, zegt Bas.
Grotere doelgroep
Timeless Investments en Kroonenberg Groep wilden de rauwheid van de nog relatief jonge, maar snelst groeiende sport van Nederland terug laten komen in de locatie. Dus viel een tennishal al snel af en werd gekozen voor de monumentale en industriële Centrale Markthal in Amsterdam-West. “Deze stedelijke omgeving past perfect bij het urban karakter van de sport”, aldus Paul.
“We willen een relatief nieuwe sport aan een grotere doelgroep introduceren op een plek waar ze normaal niet komen”, aldus Tim. “Zo willen we de sfeer van een parade neerzetten. Topsport staat centraal, maar daarnaast is er plek voor plezier en vertier. Een biertje en lekker eten. En dat op een unieke locatie die naadloos aansluit bij padel.”
De initiatiefnemers kunnen niet wachten tot er dagelijks zo’n vijfduizend padelliefhebbers de tribunes in de Centrale Markthal bevolken om de beste spelers ter wereld in actie te zien. Wat ruim een jaar geleden begon als stoute droom, wordt deze week werkelijkheid. Bas: “We willen Nederland op onze eigen en unieke manier kennis laten maken met padel. Samen gaan we er iets moois van maken.”
Een uit de hand gelopen hobby. Zo omschrijven de broers Bas en Tim van Veggel de komst van de World Padel Tour naar Amsterdam. Samen met Kroonenberg Groep besloten de eigenaren van het Amsterdamse vastgoedbedrijf Timeless Investments de handschoen op te pakken. “We hebben dit gedaan uit de liefde voor de sport en voor de stad”, aldus Bas.
Het klinkt in eerste instantie niet als de meest logische combinatie: vastgoedondernemers en de padelsport. Maar wie het verhaal van Timeless Investments en Kroonenberg Groep kent, snapt waarom de twee vastgoedbedrijven de World Padel Tour naar Amsterdam haalden. Hoe een stoute droom werkelijkheid werd.

Licentiehouders






Grotere doelgroep
Timeless Investments en Kroonenberg Groep wilden de rauwheid van de nog relatief jonge, maar snelst groeiende sport van Nederland terug laten komen in de locatie. Dus viel een tennishal al snel af en werd gekozen voor de monumentale en industriële Centrale Markthal in Amsterdam-West. “Deze stedelijke omgeving past perfect bij het urban karakter van de sport”, aldus Paul.
“We willen een relatief nieuwe sport aan een grotere doelgroep introduceren op een plek waar ze normaal niet komen”, aldus Tim. “Zo willen we de sfeer van een parade neerzetten. Topsport staat centraal, maar daarnaast is er plek voor plezier en vertier. Een biertje en lekker eten. En dat op een unieke locatie die naadloos aansluit bij padel.”
De initiatiefnemers kunnen niet wachten tot er dagelijks zo’n vijfduizend padelliefhebbers de tribunes in de Centrale Markthal bevolken om de beste spelers ter wereld in actie te zien. Wat ruim een jaar geleden begon als stoute droom, wordt deze week werkelijkheid. Bas: “We willen Nederland op onze eigen en unieke manier kennis laten maken met padel. Samen gaan we er iets moois van maken.”
De vastgoedondernemers zouden geen vastgoedondernemers zijn als ze niet met een scherp oog naar de locatie zouden kijken. “In ons dagelijks werk zijn we vaak bezig met gebiedsontwikkeling”, zegt Tim. “Denk bijvoorbeeld aan B.Amsterdam. Daar zaten in het verleden alleen kantoren. Tegenwoordig kun je er ook wonen, sporten en er is horeca aanwezig.”
“We waren direct enthousiast en voelden dat dit het moment was waarop alles samen kwam”, zegt Paul namens Kroonenberg Groep. “Wij zijn geen sportbedrijf, maar wel enorme sportfans en weten hoe belangrijk sport binnen onze samenleving is. Alleen wilden we er wel iets bijzonders van maken.”
Gebiedsontwikkeling
De broers zochten contact met Paul Bremmer van Kroonenberg Groep en Neno Markovic van NEOO, mede-vastgoedondernemers in Amsterdam met wie ze veel zaken doen en die ook groot fan zijn van de padelsport. Daarnaast benaderden ze John van Lottum als medeoprichter van Plaza Padel en werden de bureaus Triple Double en Golazo Sports ingeschakeld voor de organisatie van het toernooi.
Nieuwe speellocaties
Om te begrijpen hoe dat zit, moeten we een paar jaar terug. Als liefhebbers van de padelsport legden Bas en Tim drie jaar geleden een eigen padelbaan aan in Amsterdam. Al snel merkten ze dat die in trek was. Bij vrienden, maar ook bij zakelijke partners. “Het is een heel laagdrempelige en sociale sport waarbij de niveauverschillen wegvallen. Het past bij veel missies en visies van bedrijven”, aldus Tim.
Toen hij via via hoorde dat de World Padel Tour nieuwe speellocaties zocht, begon het te kriebelen bij de broers Van Veggel. Hoe mooi zou het zijn als zij het grootste rondreizende padelcircus naar Nederland konden halen? Alleen was er één probleem: binnen een jaar moest alles geregeld zijn. “Dat leek in eerste instantie onhaalbaar”, zegt Bas.

Gedreven door de liefde voor het spel en de uitdaging een uniek evenement te organiseren
Een uit de hand gelopen hobby. Zo omschrijven de broers Bas en Tim van Veggel de komst van de World Padel Tour naar Amsterdam. Samen met Kroonenberg Groep besloten de eigenaren van het Amsterdamse vastgoedbedrijf Timeless Investments de handschoen op te pakken. “We hebben dit gedaan uit de liefde voor de sport en voor de stad”, aldus Bas.
Het klinkt in eerste instantie niet als de meest logische combinatie: vastgoedondernemers en de padelsport. Maar wie het verhaal van Timeless Investments en Kroonenberg Groep kent, snapt waarom de twee vastgoedbedrijven de World Padel Tour naar Amsterdam haalden. Hoe een stoute droom werkelijkheid werd.



Licentiehouders

